2. Staden där du bor

Uppsala.
Länge har denna stad varit skrämmande för mig, men på senare dagar har jag insett att det mer är alla hektiska människor, all stress och alla blickar som är skrämmande för mig.
Jag gillar inte att stå i centrum så mycket, därför har Uppsala som stad blivit tryggare för mig. Att ta en lång promenad helt själv vid fyrisån med en kaffe i en handen och musik i öronen är bland det bästa jag vet. Helt själv då, eller med högst en vän.

Uppsala bjudit på skratt och gråt, spring och lathet, shopping och fattigdom, arbetslöshet och tråkigt telemarketingjobb. Uppsala har många mysiga fik, många bra ställen att fota på, många tråkiga barer (har jag hört från mina goda vänner över 18+) men framförallt många underliga filurer att lära känna genom alla år!

Nej jag säger som Veronica Maggio - "Jag var 17 år, 17 år i staden där jag växte upp å så, märker du hur fort det går?"

bilderna är tagna av min goda vän Dennis Ulander, innan en fikadejt med mig hösten 2010.
så det var alltså dag 2, this is so fun! :D
-> om ni vill kika mer på dennis bilder, checka hans hemsida: http://ulanderdennis.tk/ <-

Kommentarer
Postat av: Dennis

Titta där! Mina bilder. :)

Va bra det blev, och va kul att du trivs i din stad! :)

2011-12-06 @ 20:06:22
URL: http://ulanderdennis.tk

Lämna en kommentar så blir jag superdupermegaglad!

Ditt namn här:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (publiceras inte)

URL/din bloggs namn, så får jag också något att läsa c:

Skriv, skriv, skriv!

Trackback
RSS 2.0