Dag 9. Mitt största intresse

Nu måste jag tänka efter lite. För jag har nämligen två väldigt stora intressen som är dans och fotografering. Men eftersom mitt fotointresse kanske inte är så jätteintressant så tar jag nog dansen.
Redan som liten var jag väldigt mycket för att synas och höras och vara i centrum av allting. Jag stod inte ut med att inte ha någon kompis att vara med, så när jag inte sprang runt o letade kompisar försökte min pappa göra mig till den kvinnliga Jimmy Page. Vi övade så mycket som det gick och jag tyckte det var kul. Men att spela gitarr var inte riktigt min grej. Dock älskade jag (och gör fortfarande såklart) musik redan som barn, så jag visste nog innerst inne att jag aldrig skulle bli någon slags fotbollsfanatisk tjej.
Så en dag när jag var 12 bast så gick jag och min dåvarande bästa vän Emma in på hälsohusets danssal i Knivsta och hade våran första danslektion. Och jag älskade det! Det var den roligaste känslan i hela världen! Så efter det har jag fortsatt att dansa, varje år sen jag var 12. Och det har funkat bra, tills denna termin. Då jag kände att jag behövde en paus. Min mormor hade gått bort, jag trivdes inte i danssalen, jag skötte inte skolan osv. Så den här terminen har jag skippat dansen för första gången på 5 år. Jag saknar det sjukt mycket men det känns ändå som det var rätt beslut att ta.

Så där har ni en liten historia om mitt största intresse!

Kommentarer

Lämna en kommentar så blir jag superdupermegaglad!

Ditt namn här:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (publiceras inte)

URL/din bloggs namn, så får jag också något att läsa c:

Skriv, skriv, skriv!

Trackback
RSS 2.0