Gravidbloggar och sådant.

jag har varit medlem på blogg.se en ganska lång tid, och på senare år så har jag märkt att bloggarna som visas både i "mest lästa bloggar" och på startsidan på blogg.se handlar om en enda sak - gravida/mammabloggare. 
hur kommer detta sig? visst jag förstår att det är intressant, speciellt om mamman är typ 13. Då är det ju rena rama galenskaperna som händer i statistiken. Men min fråga till alla där ute är ändå, om den här tjejen hade vart 13 och skrev om.. ja det 13 åringar gör nu för tiden, skulle bloggen vara lika intressant då? Nej skulle inte tro det. 

Det jag vill få fram är att det är för lite tonårsliv och för mycket mammagos på blogg.se. Dom kan väl i alla fall länka sånt som vi icke-barngalna är intresserad av? typ mode, foto osv. Och förlåt men att mamman som har mammablogg tar bilder på barnet eller inredningen i hennes lägenhets, gör hennes blogg inte till en fotoblogg.
Nu ska jag spela facebook-spel. Det är de roligaste ni får av mig för idag, för jag tänker inte göka fram en unge bara för att bli uppmärksammad. 

(notera nu att jag inte är barn-hatare, jag gillar barn. när dom är söta, tysta och inte slamrar och skriker. och jag tänker självklart skaffa barn när jag blir äldre, två stycken t.o.m. så don't hate.) 


Kommentarer

Lämna en kommentar så blir jag superdupermegaglad!

Ditt namn här:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (publiceras inte)

URL/din bloggs namn, så får jag också något att läsa c:

Skriv, skriv, skriv!

Trackback
RSS 2.0